Wednesday, July 28, 2010

~ Aku Hadir Dalam Hidup Mama, Papa dan Abang ~


MEI 2008
masa ni aku lam perut mama..hihi...

Mama, papa, abang gembira yang amat sangat apabila doctor mengesahkan bahawa aku telah wujud dalam rahim mama..usiaku ketika itu baru 5 minggu..abang lah insan yg paling gembira..dia dah dapat kawan..kalau tak asyik mintak bebi jer..masa ni umor abg 3 tahun 4 bulan..

Mama mengalami alahan yang teruk sewaktu mengandungkan aku..kesian mama..tapi inilah pengorbanan mama. mama terpaksa cuti tanpa gaji selama sebulan setengah. mama tak dapat makan, minum.. hari-hari mama terpaksa drip.badan mama kekurangan air..mama selalu muntah-muntah..papa jaga mama dengan baik sekali..setiap kali mama muntah, abang selalu gosok2 belakang mama..kesian mama..

setiap bulan mama lakukan pemeriksaan.untuk pastikan aku dan mama sihat..masa usiaku 3 bulan, doctor scan, mama nampak aku ngan bersilang kaki..doktor dan mama ketawa melihat gelagat aku dalam rahim mama.. :-)


OGOS 2008

Masuk bulan ke empat usia aku dalam rahim mama, mama dah boleh masuk keje. mama dah boleh makan dan minum seperti biasa..selera mama makin menjadi2..mungkin sebab dah lama tak menjamah makanan agaknya. abang pun tak banyak kerenah..dia tau mama penat kandungkan aku..aku pun tak banyak ragam dalam perut mama..hehe..aku memang budak baik kan..

mama dah mula rasakan tendangan ku..aku saje nak kick mama...aku tau mama ketawa setiap kali aku kick dia...aku dapat rasakan jugak belaian dari papa dan abang..aku tau diorg semua tidak sabar untuk menantikan kelahiran ku ke dunia ini...sabar ek smua..sampai masanya nanti kite bersua jua..hehe..aku lom puas lagi lam perut mama nih.. ;-)


NOVEMBER 2008

sewaktu usiaku 7 bulan, mama dimasukkan ke hospital kulai. sebab mama sakit perut. rupa2nya kencing mama kotor..tu la mama, tanak minum air masak banyak2..aku tau mama tak suke minum air masak..setiap kali aku haus mama minum air manis jer... mama masuk wad tak lama, 3 hari 2 malam jer..lepas doktor pastikan mama dan aku takde masalah, mama dibenarkan keluar..sian abang tido malam tanpa mama..

banyak kali dah mama scan untuk tgk jantina aku..tapi setiap kali scan, mesti tak nampak..aku saje nak surprisekan mama..hehe..tapi naluri mama kuat mengatakan anak dalam kandungannya tu (aku ler) gugurl..tp mama tak nak mengharap sangat, sbb mama takut kecewa..tapi mama selalu cakap ngan aku sambil belai2 perutnya..
mama cakap "baby, mama tak kisah baby boy ke girl..yang penting, baby lahir ngan selamat,sihat, dan sempurna segalanya..." aku senyum jer dlm perut mama..sejuk hati aku dgr kata2 mama..

mama selalu bersembang ngan aku..kadang2 mama tepuk aku klu aku aktif sangat main futsal kat dalam..aku tau mama geli...hahaha...kadang2 aku dengar suara abg..abang selalu panggil aku "bebi..bebi..cepat la kuar...abg windu bebi...abang tak sabar nak main ngan bebi.." boleh dikatakan setiap hari aku dengar dialog ni..aku gembira sangat, semua orang tak sabar menanti kelahiranku..semua terima aku dengan gembira...tunggu ye semua..dah tiba masanya nanti aku keluarlah...

tapi aku takut jugak..macamana ye dunia kat luar tuh? macamana rupe mama..papa..abang..ermmm..aku pun tak sabar nak keluar nih..tp belom tiba masanya lagi...papa, mama, abang, nantikan kelahiran adik yea...:))))

keluarga mama, memang menghrapkan aku perempuan, sbb cucu tok n aki ada 2 orang jer perempuan..tu pun semua dah besar2.setiap kali mama keluar ke mana2 mesti orang cakap, "awak dah scan ker" mama cakap "dah scan, tp tak nampak...tak kisah la janji sihat" mesti orang akan cakap mcm ni.."nampak gaya macam perempuan"

sepanjang aku dalam perut mama tak pernah pun orang ckp aku ni lelaki.semua cakap aku perempuan..aku kat dalam senyum jer..hehe..

JANUARI 2009

waktu untuk aku lahir ke dunia ni hampir tiba...aku asyik tertanya, bila la aku nak keluar, nak tgk mama, papa, abang...aku selalu dengar mama cakap "bb cepat la keluar...mama tak sabar nak peluk bb...bb tolong mama ye, doakan mama bersalinkan bb dengan mudah"

14 Januari 2010

mama dikejarkan ke hospital dengan ambulans, sebab tekanan darah mama terlalu tinggi..papa follow mama ngan kete..sampai kat hospital mama dimasukkan ke wad..tp bila masuk wad tekanan darah mama normal jer doktor ckp..tp doktor masih dalam pemerhatian doktor..semua ingat mama masuk wad nak melahirkan aku..aku belum mahu keluar lagi la..hehe...tak puat lagi duk lam perut mama...3 hari 2 malam jer mama duk dlm wad..jari jumaat 16hb mama dibenarkan keluar..mama rindu sngat ngan abang..

cian mama..sepanjang ngandungkan aku 2 kali mama dimasukkan ke wad..masa alahan dulu berpuluh2 kali kena masuk air...terima kasih mama sebab sudi jaga bb dalam perut...jasa mama bb tkkan lupakan sampai bila2..

No comments:

Post a Comment