Tuesday, March 1, 2011

April 2009 " Mama Mula Kerja "






1 April 2009

Hari ni mama pertama mama masuk kerja setelah cuti bersalinkan aku dulu. Usia aku pun dah 2 bulan.. aku tau mama berat hati sangat nak tinggalkan aku dengan pengasuh..sebab hari2 aku dengar mama cakap ngan aku, mama cakap ;

"mama sedih sangat nak tinggalkan anak mama yg kecik nih..klu boleh mama nak jaga sendiri anak mama...abg dulu membesar dlm jagaan mama....tp damia mama terpaksa hantar umah pengasuh....mama terpaksa sayang...mama kena keja utk bantu papa..demi abg ngan damia..."

pastu aku tengok mama nangis sambil peluk aku...aku faham semua tu, namun aku masih tak berkeupayaan untuk sabarkan mama...nak sejukkan hati mama...nak sapu air mata mama...nanti klu aku buatkan tak ke haru jadinya..mesti huru hara...haha....aku cuma mampu melihat jer...dlm hati aku ckp, sabar la mama....mama jangan risau, mama banyak2kan doa agar damia kat umah pengasuh nanti sentiasa selamat dan dilindungi yang maha Esa..

opss...lupa nak cakap...2 minggu sebelum mama masuk keje, susah jugak mama nak cari pengasuh..ke sana ke sini mencari...akhirnya ditakdirkan Cik Murni yang akan jaga aku hari ni..jiran mama semasa mama duk kat kuarters dulu...Cik Murni tak pernah jadi pengasuh pun sebelom ni..kiranya aku yang pertama la anak yang dia jaga...

sehari seblom mama kerja mama pergi umah cik murni hantar buaian dan barang2 aku..mama cakap klu semua nak hantar masa hari pertama nanti takot kelam kabut pulak..abang mama hantar kat Taska kat pulai jaya..abang seronok kat taska, sebab ramai kawan...dah setahun abg kat taska tu...mama cakap abg dah besar, tak apa duk taska..mama risau nak hantar aku kat taska, sbb mama takot aku terabai jer nanti...sayang sungguh mama pada aku....terharu sangat2....thanks mama..kalau la mama blh dgr apa yg aku nak ckpkan kan bagus...ermmm.

hari pertama aku kat umah cik murni, aku baik2 aja...aku budak baik kan...ahaks..tengahri mama ngan papa datang amek aku untuk menyusu....mama cakap klu tak datang menyusu nanti bengkak tetek mama...mama tak suka nak pam2 susu...so aku tak la rasa lama sangat berjauhan ngan mama..setiap hari pukul 12.30 mama datang...anak2 cik murni pun suka main2 dgn aku....nampaknya mama tak la risau sangat aku kat sini...tapi aku ada terdengar mama ckp ngan papa mama risaukan anak bongsu cik murni tuh..dia suka babat (pukul) aku...papa ckp nak wat camner, budak2 kan...mama tak yah la risau sangat...tuh la mama aku...mudah sangat risau..agaknya ini la jiwa keibuan...terima kasih mama lahirkan damia ke dunia ni dan jaga damia dengan penuh kasih sayang...damia rasa bertuah sangat dapat ibu macam mama dan ayah macam papa...damia janji nanti damia besar damia akan jaga mama dan papa dengan baik...insyaallah....

No comments:

Post a Comment